EL MÓN DIGITAL: SI O SI

La pandèmia no ha fet més que accelerar el món digital i ha posat de manifest que alguns dels nostres sistemes no funcionen, per la qual cosa no són adequats per als reptes de segle XXI.

Això ens ha fet reflexionar sobre el nostre paper en el món, la importància de les comunitats i l’impacte de les nostres accions en sistemes molt més grans que nosaltres.

Aquest últim any ens ha obligat a provar noves solucions, nous llocs i noves experiències. Ha canviat la forma en què vivim, aprenem, treballem, i comprem en el món digital. També ens ha portat el teletreball.

Tenim davant nostre una infinitat de mons possibles. Alguns fan por i altres generen il·lusió, però tots estan encara inexplorats. Com més temps passem interactuant a través d’una pantalla, mes ens convertim en innovadors domèstics, desenvolupant noves estratègies i “trucs” per fer front a les nostres estranyes circumstàncies.

Les empreses es troben davant reptes completament nous: com respondre des del punt de vista operatiu i de comunicació, com satisfer expectatives que canvien constantment, com generar empatia…sense oblidar la lluita per sobreviure en una economia marcada per la precarietat que posa a prova la seva resiliència i agilitat.

El triomf serà per aquelles empreses que aconsegueixin tornar a transmetre’ns la sensació de pertànyer a un lloc.
L’actual fase de transició entre la resposta a la crisi i un nou model operatiu ens ofereix l’oportunitat d’examinar els canvis a què ens enfrontem i les innovacions que estan apareixent, per així reflexionar sobre com hem de seguir endavant.

Haurem de traçar nous mapes per descobrir el que ens espera el futur i marcar una ruta cap al món en què volem viure. Tots som exploradors. A la fi i al el cap, explorar consisteix a crear un espai segur per experimentar, desenvolupar prototips i aprendre. La història ens ensenya que les crisis globals marquen l’inici d’una nova era.

Ara se’ns presenta l’oportunitat de decidir com serà el renaixement en el segle XXI.

 

Redacció

Redacció

Sandra Granado CEO de ladonaesactualitat.cat Creativitats audiovisuals de màrqueting i Community Manager de holaweb.net. Presidenta de l’Associació Afibromed (Fibromiàlgia)